måndag 21 december 2009

Jul för dörren:)

Ja nu är de nära allt.Sista dagen för barnen i.m i skolan sen väntas jullov och det kan nog behövas nu,då de är så tröttsamt att tjata var morgon om att de är dags att kliva upp......
Alla klappar klara,granen klädd och årets bästa är att Mamma o Lasse kmr och firar med oss,nu blir det jul på rikktigt. Jag älskar liksom julen alltid gjort.Många tror jag bara mår dåligt all denna hysteri och jag undrar varför???Börjar man med allt i tid kan man ju bara ta de lugnt sedan.Jag jobbar nu Måndag t.o.m Onsdag.Ledig julafton o Juldagen sen väntas de jobb igen:)Allt återgår fortare till de normala innan man ens hinner blinka.
Annars har de varit mycket tankar kring julen,bästa är väl min nyfunna Pappa om man kan beskriva det så.Han ringde ju även i Fredags o önskade mig trevlig helg,han har nog fått ny energi han med.Så glad han är,men klart det är ju jag och hans barnbarn som präglar hans liv nu.Åren vi förlorat kan vi aldrig ta igen men vi kan ta tillvara på tiden som vi har kvar....Jag tänker göra allt för att detta ska fungera.Jag behöver honom i mitt liv å saknaden har blivit mera påtaglig med åren. Lilla Pappa vad jag älskar dig och nu när du finns så nära mig igen går ej att beskriva med ord vilken lycka de innebär,i mitt hjärta för alltid.Nu blir julen så som jag tänkt,Mamma här o Lasse och lycka att veta att du finns där och bara att veta att du oxå firar jul och vart,bara ha ditt nr kan man önska mer,jag är en lycklig Mamma och dotter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar