torsdag 17 december 2009

Pappa,jag älskar dig!



Ja i dag kom du,hela f.m va upp å ner väntan gjorde nig lite orolig,tänk om du inte skulle komma,men klart du skulle du hade ju lovat.Strax ef 12,00 då ringde du å bara veta att du har en mobil wow ett nr som går direkt till dig,känns som lyx. Jag mötte upp dig vid ok,då ja gick kom jag ju på att jag inte ens viste vad du har för bil....då din bil kom såg jag ju direkt att det va du,såg glädjen...Pappa jag grät inte vårat möte gjorde mig stark.Vi åkte hem till mig,oss.Kändes såå naturligt du kändes lite nervös...jag ville krama dig men vågade inte riktigt...du var på riktigt min egen Pappa. Du har blivit äldre de märktes såå mycket du glömt...men tror de är all sprit som gjort dig till den du är i dag.Men samma snälla ögon. Hade handlat tårta från Elsas kändes såå naturligt att ha dig här:)Hanna va hemma i dag ville inte missa dig!Du tittade mycket på henne ni pratade inte speciellt herre gud hon va 1 år då du såg henne sist pappa.På hennes 1-årsdag.Du va såå lugn inte stressad alls över 2 timmar var du här hade jag inte skulle ha åkt t Avesta kanske du varit kvar ännu....
Alla år vi missat el du rätare sagt för att du lever med en kvinna som inte vill veta av dina barn....men vi ska ses igen du lovade det och du kmr träna på att sms,a du fick ju ditt första i dag och du svarade du lär dig,det är aldrig försent.Ska finnas för dig som du alltid funnits för mig,vi glömmer allt gammalt och tar tillvara på tiden som är kvar. Du tyckte om huset och dina ögon pappa de log då du skratta mycket och har samma humor som mig.Du va sååå glad kanske har du längtat som mig.Nu har du körkort igen och är fri att åka när du vill.Inte på 13 år har du haft körkort men tog de igen,det är alltså inte försent att lära en gammal hund sitta visst!Du är mitt kött och blod.Innan du åkte pappa fick du en stor kram och även i dag fick du träffa Emmy för första gången t.o.m hon som alltid pratar tappade talet,de va overkligt men på riktigt en riktigt bra julklapp och tack för kortet pappa.Vi ses snart igen jag ska peppa dig med mess så du kmr ha koll på mobilen hela tiden,hoppas du sover lika gott som jag i natt,Älskar dig Pappa nu är ringen snart sluten<3

1 kommentar:

  1. Oj.. jobbiga känslor det där framkallade! Jag tycker du är stark som orkar träffa han igen. Jag skulle aldrig i hela mitt liv tala med han eller fittgun... Bra jobbat moster! :) hoppas han tillför nått positivt nu i ditt vuxna liv!

    SvaraRadera