torsdag 26 november 2009

Snart jul en tid att minnas

För visst e det väl så.Allt blir så starkt kring julen.Minns jularna man hade som barn.Ja å syrran rev upp varenda paket innan Kalle,mamma hade inte mycket talan.Men de är ju tid att umgås att mysa.Väntan på något stort å all denna hysteri för en dag på året julafton!Inte klokt egentligen.Egentligen är de väl inte alla saker som gör en lycklig,jag tycker de är känslan.God mat,glögg å Kalle på tv.Jag hoppas verkligen Mamma å Lasse kmr till jul blir ju mera på riktigt då,tror aldrig man växer ifrån henne!Det är lycka det.Förra året gick jag av jouren på julaftons morgon men detta år är jag ledig hela Julafton och jobbar dygnet dagen efter.
Med klapparna är ja så gott som klar,Hanna önskar sig bara pengar och Emmy en ny mobil.Till Mamma blir de ju oxå några paket så känner mig lugn inför julen å dess bestyr.
Men får mig ändå att tänka på de som inte är kvar ännu,farmor Svea min mormor Frida de va tider det.Åh min pappa då som lever och frodas men valt att inte höras med barn å barnbarn undrar hur hans jular ser ut,kan ju inte vara kul alls.....men hans val,hoppas han tar sitt förnuft tillfånga snart å kommer och hälsar på skulle vara kul,pappa är alltid pappa men Mamma är ändå bäst de kmr man väl aldrig irån.
Nej nu bär de av till jobbet ef 3 dagars väl behövd ledighet.
Kram Alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar