söndag 29 januari 2012

Pictogram:)



Ja vrf behöver man inte ens undra vrf man brinner för sitt jobb,de passar mig som handen i handsken:)
I dag har mesta dels av dagen gått ut på att hitta bra pictogram bilder t barnen:)För oss med barn utan diagnos man tänker aldrig så!Barnens rätt i samhället,vad mycket det går att göra för att underlätta för det å oss personal.Livet blir så mycket enklare om man förstår varann:)Ett barn med autism är ett smart barn!De förstår oss men har svårare att förmedla då de oftast saknar tal!De behöver rutiner å samma lika då blir det tryggt å man ser framsteg de värmer hjärtat:)
Men bilder som pictogram å dagarna har färger kan man underlätta då ser det vad som ska ske allt blir såå mycket lättare!De som är självklart för oss som ser med ögonen är inte självklart för de!Så i dag har vi fixat med de å känner mig nöjd åh förstår vrf jag brinner för det jag gör de ger mig såå enormt mycket!Underbara jobb å alla mina ärade kollegor de gör de värt att le för varje dag:)

2 kommentarer:

  1. vilka bra bilder med klocka och allt. vart hittar man dem? min son har adhd med autistiska inslag och har ingen förmåga att kunna planera, spelar ingen roll hur många gånger jag säger till.. det blir ändå fel. slutar alltid med bråk på morgonen och kaos i hans huvud.. Letat sånna bilder hela morgonen men hittar inga lika bra som dessa... dela gärna med dig :) mvh joline

    SvaraRadera
  2. Hej!
    nu såg jag ditt inlägg!Genom handikapp Centrum.Å finns även mycket bra på nätet googla såå finner du nog!Ja struktur å bilder är ju bra för autister att veta vad ssom sker:)Lycka till!

    SvaraRadera