måndag 26 november 2012

Relationer å barn...

Är nog ett rätt svårt begrepp för många.
Då jag tror de bottnar i att "vi" har för bråttom då man lämnat de gamla att skaffa nå nytt.Då blir det dina barn å mina barn å en verklighet som barnen ej väljer för det gör vi vuxna åt dem.
Klart man abssolut inte ska stanna i en relation för barnens skull....vem mår bra av det.
Men detta med att allt faktiskt kan ha sin tid är viktigt å tror många glömmer att barnen oftast kmr i kläm för vuxnas beetende!Man kan ses å träffas utan barn lääänge!Sedan låta barnen växa in i relationen tror jag på.
Att få ett barns förtroende tar tid å bör väl kan jag tycka!
Att tänka på ordentligt så de slipper massa NYA Mammor å Pappor i sina liv.Vilket barn får förtroende av det????Barnen är det finaste vi har.Jag säger inte att de ska få välja i de vuxnas liv,men man kan ta det lugnt,känna efter barn är känsliga i alla åldrar.
Vi vuxna har huvudansvaret!
Behandlar man saker å möten med varsamhet,åh massa tid tror jag man vinner på det i längden.
Tänkvärt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar