tisdag 8 maj 2012

Jag älskar mitt jobb ger mig energi:)

Ja jag tjatar jag vet men jag verkligen älskar mitt jobb,jag går hem med ett leende på läpparna för en bra sak mitt jobb!Att känna att man verkligen hittat sitt kall i livet.När jag va riktigt liten drömde jag om att jobba i en blomster affär,sedan helst i kassan på Hemköp:)När jag blev äldre bytte jag drömmarna emot att vilja bli läkare!Jag har alltid vetat att jag har velat jobbat med människor iaf!Jag har verkligen hamnat rätt!Å ha förmånen som jag ser de att gå i poolen där man ständigt byter arbetsplats,från hemtjänsten till kortids å mina fina barn där å nattpatrullen å Stödboendet,Omsorgen överhuvud taget jobba med med människor/barn som har funktionshinder är en egen resa som jag fullkomligt älskar:) jag känner själv jag anpassar mig vart jag en kmr.Å allt för en bra sak visst kan vi prata kontraster men nya utmaningar var dag.Mycket möten å olika människor med olika livserfarenheter.Ja jag kan säga att jag hittat hem verkligen.Så för mig är jobba att få ro i själen får mig att tänka både en å två ggr.Jag går verkligen till jobbet med glädje,de får mig såå gott;)Alla dagar varav jag jobbar mycket ger mig ju energi till max:)

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det känner jag också mig. När man förlorar sitt jobb upptäcker man hur mycket energi och självförtroende jobbet ger till. Jag är kirurg och har jobbat i 13 år i mitt hemland. Kriget tvingade mig att flytta till Sverige. Där behöver läkare legitimation för att jobba. Och därför har jag inte jabbat i 1.5 år utan jag studerar svenska och går hit och dit för att träna och prata. denna period är jättetråkigt för mig. Jag upptäckte hur viktigt det är att man jobba, inte bara för att försörja sin familj utan för att ta energi, ro för själen. Jobbet är viktigaste i livet. jag älskar mitt jobb och hoppas att hitta min själ igen.

    SvaraRadera